torsdag 6 maj 2010

vårsol och hattfeber

Våren är min favoritårstid, då blir det ljust och varmt och man känner hoppet gro. Den här våren har varit rätt tuff med sjuka barn och flera advokatbesök.

Jag kommer att berätta mer snart. Men nu känns det bättre och jag känner krafterna komma tillbaka mer och mer. Det droppar in beställningar och jag syr så snabbt jag bara hinner. Det är så skoj att fler och fler hittar hit och jag välkomnar er alla!
Nya idéer trängs, men tiden räcker inte riktigt till.
Nu är solhattarnas tid snart här.
Först ut är en blommig hatt med gul insida.
Nästa är en rutig skapelse med även den gul insida.
Hattarna går att få i en massa olika tyger/färger. Maila gärna för att få se bilder på de tyger jag ahr inne just nu. Då det är retrotyger som tar slut rätt fort så blir hattarna unika och tyglagret ändras fort.
Vilda, Vilgot och Signe har fått sig varsin mössa. Röd, cerise och turkos i färgen är de.

Jennifer fick en cerise mössa och Albin en turkos.

Novalie, Thilo och Noah har beställt varsin mössa med namn på.
Jag älskar det här tyget som är mjukt och skönt. Och färgerna är helt underbara och klara.
Självklart är trycket vattenlösligt så det inte påverkar miljön!

1 kommentar:

  1. Gillar typsnittet som Sandra beställde på sina barns mössor! Snyggt!!!

    SvaraRadera