lördag 28 november 2009

bambumössor

Har funderat ett tag och nu har jag gjort slag i saken och tillverkat ett gäng bambumössor i limefärgat bambutyg. Efter att ha hittat lite fakta om bambu blev jag ännu mer övertygad att det är ett väldigt bra material, för både barn och vuxna.


Först och främst är det underbart mjukt. Det är UV-resistent och fullkomlöigt nedbrytbart. Bambu använder 35% mer koldioxid än jämförbara växter. Det är ett gräs som endast behöver det vatten som regnar naturligt och växer väldigt snabbt. Dessutom är det antibakteriellt.
Tänk så coolt att kunna lägga sina plagg på komposten efter att de är utnötta?!

Mössorna finns i webshoppen och går att beställa i lime eller ljus rosa.
De kostar 95:- men då kan du välja ett tryck på (+20 kr för namntryck)

Jag har fått göra en prishöjning på namnmössor då jag handtrycker varje bokstav och blir det en minsta fel så får jag börja om. Det kräver mer färg och tar mer tid så jag hoppas ni har förståelse för att det kostar 20 kr extra med namntryck och 25 kr extra med både nam noch motiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar